number four

nummer fyra. mina/mitt intresse!
som ni nog redan vet.. så är mitt största intresse ridning! :)
fast inte vanlig ridning utan western det är verkligen galet roligt.
&inom western finns det hur många grenar som helst!
fast de som jag är bäst i är.. horsemanship, showmanship, trail in hand&pleasure.. jag tror att ni fattade?
hehe
jag började rida western när jag var 6 eller 7 år. och innan dess hade jag redan tränat&tävlat dressyr&hoppning.
jag har verkligen världens bästa tränare, Lars Bråve. & jag har även tränat Lars's frus häst Sinola för Jonna Gullberg.
jag började att träna&tävla på mitt gotlandsruss Bella. hon var en dressyr häst från början&vägrade att gå över bommar. tog nästan ett helt år för mig&Lars att träna upp henne, så jag kunde komma över en bom utan att hon tvekade. Men efter dess, så flöt allt på. Jag tävlade&jag kom sist i allt, alltid! mina vänner inom western ville att jag skulle ställa upp på tävlingar för att de skulle få mer poäng&få högre placeringar för att de vann över mig.. snälla ;)
tävlade Bella i cirka 4 år, innan jag växte ifrån henne. sista året på tävlingarna vann jag nästan allt jag var med i. Har blivit bästa ungdomen i skåne 2008&2009. 2010 tävlade jag bara i trail in hand&showmanship för jag hade blivit för lång. Båda de klasserna vann jag, så jag&bella slutade våra tävlningar med att jag blev bärsta ungdomen i skåne i båda de klasserna! (y) ett bra slut kan jag tycka ;)
nu så har jag en ny häst (har dock fortfarande kvar bella)
Min 3 åriga quarter häst som jag har nyligen ridit in.. själv!
har fått både lite hjälp av Lars&av min dressyr tränare Lisan.
Just nu så tävlar jag inte. men jag&José taggar inför nästa år, som kommer att vara full med massa tävlingar! :D
nu vet ni ;)


- friiiiiiiiiiiiiiiida
Maya
José
bella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Här kan du skriva ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad ville du säga?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0