number one

1. Om mig själv!
Jag heter då Frida Josefin Nilsson, rätt uppenbart!
jag bor i en liten by såkallad ekeby, tjugo minuter utanför Helsingborg. Dock så ligger 'vår' gård på gränsen mot Kågeröd&därav har jag min adress"ort" kågeröd.. vilket jag inget annat än avskyr.
Jag går på Gantofta skola. Jag är 13 år, alltså född 1998. Helt ärligt känner jag mig som att jag är en 97;a. Och om någon frågar mig, vilket år jag är född, så svarar jag 1997 utan att tänka efter.. pinsamt, men sant. Även min mamma glömmer bort att jag är född 1998, och även hon svarar 1997. hahah!
Det beror på att jag började skolan ett år tidigare, alltså när jag var 6 år. Jag började med de som redan var 7 (alltså 97;or). Sen dess har jag känt mig som en 97:a. Det är verkligen inte många utav mina vänner i klassen som märker att jag är ett år yngre. Det fanns också de som inte änns visste att jag är född 98. Visst, det är rätt ofta ändån som någon slänger ut en kommentar att jag är ett år yngre..så just nu vet nog alla det.. Men det är inget jag överhuvudtaget bryr mig om. Innan brydde jag mig mer.. visst det finns de gånger jag har önskat att jag var ett år äldre! Tex. de gångerna när två utav mina vänner skulle dra till Ekebo, och jag inte hade fyllt 13. Alltså kom jag inte in.
Hur mycket grät jag inte då ? & allt skyllde jag på min mamma.. haha! snäll chey
& nu i åttan, mina vänner ska konfirmera sig. Hur jobbigt var inte det när de frågade om jag skulle?
Dock så gick det att jag skulle kunna få konfirmera mig med mina vänner. men hur kul hade det varit?
hur många utav de andra skulle inte påpekat att jag var ett år yngre ? det hade jag nog inte orkat med.
Men som tur, så vill jag inte änns komfirmera mig. Kanske kommer att ha ändrat mig tills nästa år?
Jag antar att det kommer att bli lika jobbigt när de ska börja att ta Moppekort, och jag kommer endast att få åka..
Samma när de fyller 18 år, myndiga och allt. Då är lilla jag fortfarande 17.. De kommer att dra ut&festa medans jag får stanna hemma ? Right. Får la skaffa fler vänner som är lika gammla som mig :D
Men jag är ändå, så sjukt glad! Jag har hamnat i skolans bästa klass&skulle aldrig velat gå med klassen under.
så det är rätt bra ändå ;)
men jag går somsagt i Klass 8B, världens bästa.
Rätt mycket plugg nu, men längtar riktigt mycket tills julavslutningen den 21 december. För det är då som jag kommer att få mina första betyg, taggad!

På min fritid så umgås jag väldigt mycket med vänner&då oftast min bästavän.. Elin!
Jag har också två egna hästar & en annan som jag rider rätt ofta, så mycket av min tid lägger jag ner på de.
Blev en rätt lång text, men nu vet ni lite mer om mig! :)

- friiiiiiiiiiiiida






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Här kan du skriva ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Vad ville du säga?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0